Kära blogg

Mina dagar här på Teneriffa bara rinner iväg, det var 5 dagar sen jag skrev och jag vet bara inte hur jag INTE haft tid att skriva :O

Blivit mycket jobb nu det senaste så jag skyller på dig.


fått lite frågor.

1. hur är festlivet i Tenerife?
2. Hur är det med jobb?
3. Har du något bra att säga vad man ska tänka på om man bor i Tenerife kan du berätta dåliga och bra saker.
Tack för svaren i förhand :)


Svar:
1. Festlivet här är bra, mycket fylla och glada turister. Måste ju erkänna att det brukar va mer galet och mer folk om man åker på sommaren till något place.

2. Jobb finns, men nu när det gått en bit inpå vintersäsongen så kanske det inte är lika säkert.
Tror nog att man kan få jobb på bar eller restaurang här ändå. Du kan kolla jobb i tidningarna när du kommer ner eller försöka knyta kontakter, det brukar hjälpa om man snackar med rätt folk :)

3. Hmm, det bra är ju absolut att slippa sverige och vårt sätt att bete oss, här kan man leva livet utan att (nästan) ingen bryr sig. Dåligt, ja, det finns folk som har emot att vi svenskar och andra "utlänningar" (som vi är där) jobbar där, men det gället att hålla huvudet högt.

Det är verkligen skitkul att jobba här om man kollar på helheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0