frågestund

Köpt? (Västen i inlägget "fixad och klar")
Som de mesta av mina plagg så är det köpt i USA. Äkta päls = inte billig ;)

Kan du inte berätta mer om ditt liv? vart du varit alla somrar och så?
Oj, för att göra en lååång historia kort!
Spenderade mina första fem somrar i livet i USA, sedan somrarna i Sverige till jag var 16 år. Sedan bodde jag i USA två år med min pappa. Efter detta börjar mitt livs långa reseliv.

När jag var 18 år så åkte jag till Spanien, Alcudia, på reseledarkurs. Pluggade även en hel del Spanska under denna resa och idag måste jag säga själv att jag är rätt duktig på det. Vintern som 18 åring spenderades i Spanien, Teneriffa, där jobbade jag inte så mycket, måste säga att jag hade en slappresa. Det enda jobb jag gjorde under denna resa var att jobba lite på en svenskdriven restaurang under en bit av högsäsongen. Passade även på att åka runt på Teneriffa och lära mig om landet. Man kan kanske inte tro det om mig, men jag är otroligt intresserad av historik världen över.
Sommaren som 19 åring spenderades på Cypern och Spanien. På Cypern jobbade jag som inkastare, ett jobb jag fick pga en bekant. Mitt jobb var att locka personer till klubben, dansa och se till att personer hade riktigt kul (och köpte mycket alkohol ;)) På den andra delen av somaren gick jag en barntenderkurs i Magaluf vilket var grymt! Den gemenskapen man hade var otrolig! Vintern som 19 åring blev det det vanliga, Teneriffa, denna gången som bartender. 
Sommaren som 20 åring spenderades i Bulgarien, Golden sands och Sunny beach, som inkastare här med, jobbet var att locka personer till klubben, sälja biljetter till olika event och vara snygg ;) Den vintern blev det som vanligt, Teneriffa, jobbade på en restaurang/bar.
Förra sommaren, sommaren 2008 som 21 åring spenderades i Magaluf, var då endast där på semester ett litet tag och en del av sommaren spenderades på Malaga som reseledare för ett Engelskt bolag. Förra vintern arbetade jag på Teneriffa som reseledare. Så kommer vi till lite mer nutid, sommaren 2009 spenderades i Spanien, Palma de Mallorca, som arbetare åt en underbar familj, skötte om barnen i familjen, vi t.ex. badade tillsammans, åkte på äventyr, pluggade m.m, hjälpte till på familjens restaurang och familjens båt.

Mycket fakta, dålig inlevelse, undrar du något annat eller mer utförligt, fråga.


ditt liv verkar hur spännande som helst.
Hur har du lyckats? detta är verkligen en dröm!
Har haft bra betyg och en sprudlande personlighet, det tar en långt i livet. Satsa på skolan och ge dig inte. Vill du något, se till att få det! Kontaker är ett stort +, men har man inte det så lovar jag att man kan lyckas ändå, bara man kommer på lösningar att fixa problemet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

fullt upp i livet, låter hur spännande som helst.

Skulle gärna bytt liv med dig!

2009-10-09 @ 10:20:54
Postat av: Maria

Jag läser handelsprogramet inriktining turism i Linköping.

I sommar har jag planer på att söka jobb som reseledare men har läst att man måste vara 20 år för att jobba.

Men du kom in som 18 åring, är det lätt?

2009-10-09 @ 10:22:57
Postat av: Madelene

Jaha, fan volken lyx att komma till en rik familj! Hur lyckades du få det jobbet? =D Åkte du helt själv eller med en kompis? =D



Joo, droger är man väl inget stötte fan över.. Jag provade nått skit en gång då jag var för full och tog jävligt dåliga beslut.. Och det var de värsta jag har gjort!

2009-10-09 @ 14:02:45
URL: http://madelenenylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0